Shaklee Untuk Kulit Melecur

Shaklee Untuk kulit melecur atau terbakar


 credit to : Bazilah amin

Ini adalah perkongsian cerita dan sahabat saya di dalam facebook.. kejadan ini telah di alami oleh sepupunya sendiri ..



Ni adalah sepupu saya..muka dia melecur teruk akibat kereta overheat..kejadian berlaku pd 17/1/14... dan dimasukkan ke hospital..
Pada 21/1/14 saya advice dia amik product shaklee..tujuan dia bukan nak hilangkan parut..( itu mana mungkin berlaku ) tp dia nak kurangkan rasa sakit n nak makan..mulut dua tak bole bnyk bergerak kerana ketegangan kulit n sgt2 pedih...5 HARI kemudian saya ziarah dia..alangkah terkejutnya saya sedikit sopak kulit terbakar pon tiada..malah kulit dia lebih elok dari sebelumnya...dan ini adalah testimoni terbaik cust saya dia dia invest tak mahal utk dptkan kulit seperti itu...tq to puan Azah Ezat kerana atas nasihat daripada beliau..n kulit dia pon dia kata tak sakit lg..tq aizat kerana sudi benarkan saya pos gambar dlm fb.. pm saya utk consultation.. kalau nak tau dia amik product mana satu, meh pm laju2 saya..percayalah..sgt baloi2.




Nak tahu dia ambil apa? hanya amalkan Zinc , Vitamin E ( di makan dan dibuat masker ) , Basic H untuk keringkan luka dan jugak Vitamin C

AMAZING SANGAT KAN !!!



okeh itu adalah kisah pertama..
saya nak share jugak kisah kanak-kanak ini... amat kesian juga.. sebab dia kecil lagi so kesakitan itu tak dapat kita nak bayangkan..


credit to : being mary


Kesan kulit terbakar beransur pulih seawal 9 hari selepas kejadian

Salam petang dan salam ceria semua readers dan followers BeingMary.com. Selepas penat seharian membanting tulang mencari rezeki, dapat juga akhirnya saya mengadap blog kesayangan saya untuk berkongsi tentang satu lagi kisah "ajaib" hasil penggunaan produk Shaklee. Cerita yang ingin saya kongsikan pada entri saya kali ini adalah berkenaan kejadian kulit muka melecur akibat disambar api yang telah terjadi terhadap anak salah seorang distributor dalam kumpulan Euphoria iaitu Puan Hasliza Zakri

Alkisahnya, si anak kecil yang bernama Haqiz ini sedang melihat longgokan sampah di luar rumah yang sedang dibakar. Tanpa disedari, ada sebotol air freshener ambi pur dalam longgokan sampah tersebut. Jadi, bila dah pressurised ... meletuplah jawabnya dan api yang menyala tadi terus menyambar muka si Haziq. Gambar di bawah adalah gambar Haziq pada hari kedua selepas kejadian, hari kelima dan hari kesembilan.
 
 
 


Tak dapat saya bayangkan azab dan kesakitan yang terpaksa ditanggung Haziq sebaik selepas kejadian. Sedangkan terkena percikan api pun dah terasa pedihnya. Mujur Puan Liza cepat bertindak. Sejurus selepas kejadian, Puan Liza telah segera mencucikan muka anaknya dengan Basic H serta menyapu Herbal Blend Cream. 

Yang itu untuk penjagaan luaran. Untuk dalaman pula, Haziq telah diberikan Mealshakes dan Chewable Vitamin C. Kenapa Puan Liza memilih dua produk ini sebagai kegunaan dalaman? Kerana Mealshakes kaya dengan protein yang dapat membantu pembentukan sel-sel baru bagi menggantikan sel-sel kulit mati yang telah tercedera, mengandungi 24 vitamin dan mineral bagi membantu mempercepatkan proses pemulihan luka serta memberi warna kulit yang lebih sekata. 

Chewable Vitamin C pula membekalkan 100mg vitamin C yang diperlukan untuk pembentukan kolagen bagi pemulihan kulit wajahnya selain membantu meningkatkan imuniti agar tidak luka disambar api tersebut tidak mudah dijangkiti kuman.

Sementara itu, selepas kulit mati di wajah Haziq habis mengelupas secara keseluruhannya apabila memasuki hari yang ke 9 selepas kejadian, Puan Liza telah mula menggunakan Vitamin E yang telah dipecahkan daripada kapsul Vitamin E Shaklee untuk diratakan ke seluruh muka Haziq bagi membantu memudarkan parut kesan terbakar anaknya. Cucian Basic H dan sapuan Herbal Blend Cream juga masih diteruskan bagi mengekalkan kelembapan dan memulihkan keadaan kulit wajah Haziq.
 
 
 


Dan ini pula gambar terbaru selepas 3 minggu menggunakan produk-produk Shaklee. Alhamdulillah kelihatan kulit wajahnya telah beransur sembuh.  Cuma kesan-kesan parut masih kelihatan namun dengan penggunaan berterusan, saya yakin, In Shaa Allah kulit wajah Haziq pasti akan pulih sepenuhnya seperti sedia kala. 

Akhir kata sebelum saya mengakihir entri ringkas saya pada petang ini, ingin diingankan agar setiap individu terutama sekali orang dewasa untuk menitikberatkan keselamatan di dalam mahupun diluar rumah kerana malang tidak berbau. Kejadian yang seumpamanya boleh menimpa kita andai kita tidak berhati-hati. Dan juga elakkanlah daripada melakukan kegiatan membakar sampah kerana ianya bukan saja boleh mencemarkan alam persekitaran malah boleh mengundang bahaya.

On a different note, sekiranya anda berminat untuk mencuba mana-mana produk yang telah disebutkan di atas atau jika anda mempunyai sebarang pertanyaan mahupun ingin membuat pesanan, hubungi saya melalui SMS/WhatsApp di talian 017-6868706

 
 




Author

Ditulis Oleh Admin

Hi! Saya Syaidatul Akmar merupakan PENGEDAR SHAKLEE.Jika anda berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut berkaitan produk SHAKLEE, boleh terus Call saya di 017-6868706.

1 comment:


  1. Info yang menarik. Sebaik-baiknya, bahagian kulit yang melepuh itu jangan diusik dan cuba dipecahkan kerana ia boleh menyebabkan keadaan menjadi lebih melarat. Namun sekiranya luka melecur itu tidak berair dan bernanah, kita bolehlah cuba menyapukan cecair daripada pokok lidah buaya untuk mengurangkan radang dan mempercepatkan proses penyembuhan. Pengambilan Vitamin A, C, E dan zink juga sangat digalakkan. Sekiranya bahagian yang melecur itu bernanah, sebaik-baiknya dapatkan pendapat daripada doktor kerana ia mungkin memerlukan bantuan antibiotik.

    ReplyDelete