Best sangat ke Shaklee nie????? Please lah......


SHAKLEE... SHAKLEE ... SHAKLEE .. PENING ARRRR.....


2-3 tahun lepas setiap kali bukak fb asyik2 nampak shaklee..org promote sana sini...nampak ajer friend request dan gambar profile dia shaklee memang x except la..ye la masa tu rasa tak berminat sangat.. ada yang tag produk (yg nie saya nasihatkan kalau nak buat biz jgn tag org di fb..kita tak tahu hati budi org..maybe dia tak suka)..jadinya mmg saya terus buat privacy setting untuk siapa yg tag kena request dari saya...


masa 2-3 tahun lepas memang ada buat biz jual-jual baju..bukan setakat 2-3 tahun lepas je aktif since 2006 saya berjinak-jinak dlm biz online.. tapi shaklee masa tu memang x pandang langsung
Nak tahu sebab apa tak pandang shaklee..sebab belum apa-apa lagi saya dah anggap.. ' arghhhh...shaklee adalah MLM yg tak boleh pakai..sebab ianya MLM..saya benci MLM kerana makan duit orang'
Saya sendiri pernah kerja di syarikat MLM masa lepas saja graduate memang nak cari kerja sementara..tapi..saya ditipu..gaji tak dibayar..turun naik pejabat buruh tapi boss lahanat tu takut nak datang...so my case ditutup..dia pun tak dapat dikesan... mmg rasa diri bodoh gila la pergi kerja dekat situ.

Masa tu pikir..adoii shaklee mahalnya..shaklee nie sama aje macam produk-produk lain.... aku nie main cakap ajer tapi padahal memang tiada siapa cakap apa itu kebaikan SHAKLEE.






Ada jugak org PM di FB offer beli shaklee but i say 'No thanx..blom ada budget'.

Yelah pikir muda lagi kan memang tak pentingkan kesihatan langsung..dalaman tak jaga pikir luaran sahaja.. (ye lah darah mudakan)

Sejak kahwin 3 tahun lepas memang duit jadi keutamaan..memang budget giler .. memang ada yang serba serbi kekurangan..ye lah baru-baru kahwin kan..kena saving untuk masa depan kalau ada anak ..
Pikir nak beli barang rumah..kereta nak isi minyak jugak nak servis jugak..bayar hutang belajar / bank itu ini..macam-macam lagi...
Nak dijadikan cerita dalam masa sebulan kahwin tup..tup..dapat tahu diri ini mengandung...memang excited..terima sahaja rezeki Allah bagi..

Masa mengandung memang mabuk-mabuk teruk.. makan minum semua muntah..xde satu apa pun yg masuk jadi zat dalam badan nie..
pergi checkup doctor suruh admit wad cepat sebab berat badan turun mendadak belum sebulan dah turun 8kg..doctor cakap kekurangan air so kena masuk air..
Admit la daku kat PPUM ..sebelum masuk wad kena jumpa doctor gynea..kena scan..
masa tu terus doctor cakap..

'Eh! awak mengandung kembar la! '

aku... 'Huh! berpinar jap mata mamai2 pun ada sebab badan tak sihat pening-pening lagi..aku pandang husband ..husband pandang aku..aku pandang doctor..kelip-kelip mata

boleh pulak aku ckp .. ' doctor tipu eh?' ... hahah yelah mmg tak percaya kan..doctor pun masa tu tak tunjukkan monitor scan tu..

'Eh buat apa saya tipu awak.cuba tengok nie...(sambil tunjuk monitor)...patutlah awak mabuk-mabuk teruk... Tahniah puan! okey lepas nie masuk wad ye kami monitor.. (sambil doctor tersenyum-senyum)

ok happy sangat...tapi time2 aku mabuk teruk xde sape pulak nak offer aku cmana nak kurangkan alahan nie..tapi masa tu memang tak tahu shaklee pun ada supplement yang membantu dalam alahan semasa mengandung.. sebab itu dalam shaklee bab sharing produk itu sangat penting..

Cukup 36weeks ku pun bersalin secara ceaseran.. berpantang pun tak makan jamu ape..shaklee pun jauh sekalilah..cuma amalkan pati ikan haruan dan habbatus sauda.
masa berpantang memang tak cukup sangat susu ..sebab maybe stress tak tido malam sebulan berturut-turut..susu memang merundum...
Ingat masa tu ada sorang kakak nie ada lah offer cuba produk Shaklee tapi timu tu memang tak terbukak hati lagi..yelah duit nak pakai banyak nak bagi tukang urut lagi..simpanan banyak habis kat hospital walaupun bersalin kat gomen tapi bersalin kembar czer kena dalam RM1200++ 
tup..tup keluar pun terus dua so banyak keperluan nak kena beli..memang extra budget..tapi ku tetap bersyukur..jadi belum terbuka hati nak beli shaklee padahal dalam hati nak sebab tengok salah sorang baby twins jer dapat full breasfeeding dalam satu-satu masa...
Tapi dalam masa yang sama amalkan petua-petua orang lama-lama untuk tambah susu..
















hehe...ini lah kesayangan hati mama.. Qhaleeda Iftitah & Qhaleesya Awatif..now dah 2 tahun 2 bulan dah..dah masyammm...


okey dah tengok dorang yang tembam lagi comel nie.. berbalik pada cerita saya kenapa ,Shaklee nie best ke?

Genap saja umur anak kembar ku setahun pada bulan Februari.. yg first twin tak sihat..demam dan tetiba sesak nafas.. tengah-tengah malam terpaksa ke emergency Hospital serdang..ambik nebulizer..masuk oksigen apa bagai..memang anakku tak pernah ada asthma sejak lahir.. pergi x-ray doctor kata ada jangkitan kuman dekat paru-paru.. menangis lah mamanya sebab takut..so 1st twin kena admit wad..
4-5 hari jugaklah dalam wad tu.. alhamdulillah lepas tu dah boleh keluar wad... tapi still kena continue appointment doctor setiap bulan untuk lihat perkembangannya..
selang sehari yg 2nd twin pulak kena sesak nafas...
Ya allah dugaan apakah ini..bergili-gilir anak-anak mama masuk hospital..berkampung lagi mama n ayah kat wad jaga kamu berdua..memang seminggu lebih gak tak keje..
Doctor kata diorang ada masalah 'bronchitis asthma'.. memang tak sanggup tengok diorang kena cucuk jarum sana sini..


Tak lama lepas belum pun genap sebulan dan belum pun sampai masa untuk appointment jumpa doctor yang Qhaleesya (2nd twin) sakit lagi..sesak nafas lagi.. kali ini memang teruk.. Masa pergi kat emergency tu memang dada Qhalessya berombak-ombak , sangat-sangat laju...doctor pun tanya..' eh dia memang selalu nafas macam nie ke? pastu terus doctor tu refer kat doctor lain yg ada situ maybe nak bincang sesuatu..tapi dalam hati aku kata..'awatlah doctor nie anak aku dah nafas macam nie kenapa tak diberi nebulizer terus..haishh..hati tak sedap dah'

Terus doctor lagi sorang datang check lagi Qhaleesya dan tengok pernafasan dia yang amat-amat laju tu..terus dia kata puan kita kena tolak dia ke emergency 'Red Zone'

Allah...


Dup..dap..dup..dap hati...

Hanya boleh sebut Allah time tu.. memang nebes giler..tahu tak red zone tu sudah kritikal zone... memang ku sentiasa peluk dia..sentiasa disisi Qhaleesya.. kat dada penuh berselirat wayar n pasang oksigen jugak.. memang menitik air mata time tu... lama sangat kat red zone.. doa untuk anak tak putus-putus..mudah-mudahan dipermudahkan urusanku dan kembalikan kesihatan yang baik kepada anakku...tengok Qhaleesya pun tak bermaya saja..kejap tido kejap bangun..
dari tengah malam hingga ke subuh ku dalam red zone tu..
pagi tu Qhaleesya di tolak ke wad pemantauan rapi..ditolak sekali dengan mesin entah ape entah ikut sekali..oksigen memang tak boleh bukak memang sentiasa kena pakai..

Masa dalam wad setiap 2 jam sekali kena bagi neb..memang tak cukup tido aku..tapi demi anak ku buang segala rasa letih dan mengantuk..Qhaleesya sikit-sikit asyik meragam..maybe tak selesa dengan jarum di tangan.. bergilir-gilir lah aku dengan husband jaga..pergi kerja sekejap settlekan kerja pun hati rasa tak tenang..
akhirnya selepas 5 hari baru boleh keluar.. kena sambung ambik nebulizer dirumah..

Qhaleesya setiap bulan mesti masuk wad..demam , batuk or selsema sikit mesti kena sesak nafas..

Jadikan cerita datanglah seorang wanita muslimah yg sangat baik hati...hehhe...dialah mommyku sekarang..dia lah ibu ..dialah isteri..dialah doctor..dialah yang bagi semangat dekat aku..credit to mommy safuhah mohamad...
pada mula ada jugak tanya-tanya dia pasal produk shaklee..tapi blom ada kewangan lebih nak beli..rasanya syai asyik2 tanya mommy je kan nak beli tapi tak beli-beli jugak..hehhe... jadi disinilah bermulanya saya terjebak dengan SHAKLEE !




okeh..penat dah menaip..huhu...sambung malam nie lah...boleh???

so tunggu my next story..stay tuned....







Author

Ditulis Oleh Admin

Hi! Saya Syaidatul Akmar merupakan PENGEDAR SHAKLEE.Jika anda berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut berkaitan produk SHAKLEE, boleh terus Call saya di 017-6868706.

0 comments: