Vitamin Shaklee bantu atasi alahan , muntah dan pening semasa mengandung

 ATASI ALAHAN SEMASA MENGANDUNG

“Aduh!Penatnye..Asyik loya dan muntah je hari ni…” ataupun “eee..bau ape ni?rasa nak muntah dibuatnye..”
Mabuk mengandung adalah perkara normal bagi kebanyakan ibu mengandung..tapi bagi sesetengah yang tidak pernah mengalaminya pasti akan terdengar suara-suara sumbang macam ni..”Alah psikologi je tu..” bagi anda yang  mengalami mabuk mengandung dan pernah terdengar suara sumbang macam tu mesti geram kan..bawak-bawak bersabar je la ye..biarlah Allah je yang balas perbuatan diorang tu..saya pun pernah terima kata-kata sinis macam tu..tapi x perlu la layan ye..

Sebenarnya hari ni saya teringat seorang kawan opis yang sedang mabuk mengandung..since saya pun dah experince 1 kali pregnant dan sekaligus keluar 2 baby..means kembar la nie..hihi.. memang mabuk boleh tahan teruk juga sampaikan kena masuk wad masuk air banyak kali..berat badan turun mendadak.. rasa terpanggil la untuk share tips-tips yang boleh diamalkan untuk atasi rasa mabuk tu..

Jom tengok apa yang boleh anda buat untuk atasi mabuk mengandung.
Perkara yang paling penting ialah sudah pasti anda perlu mengelak daripada sebarang makanan dan bauan yang membuatkan perut anda memulas. Untuk mengelakkan – atau sekurang-kurangnya meminimumkan – loya anda juga boleh:
Makan sedikit dan kerap. Perut yang kosong boleh menambahkan loya. Kekalkan tahap gula secara stabil dalam darah. Cuba makan makanan kering dan hambar dalam jumlah sedikit sepanjang hari.
Makan apa dan bila anda kehendaki buat sementara waktu, tetapi elakkan daripada makanan yang berlemak, berempah, berasid atau bergoreng dan kurangkan makan lemak secara amnya. Ambil makanan yang kaya dengan protin dan vitamin B seperti yogurt. Makanan yang mudah dimakan dan dihadam seperti biskut juga boleh diambil.
Simpan snek ringan seperti biskut tawar di sebelah katil anda. Luangkan sedikit masa untuk makan biskut tersebut pada waktu pagi dan berehat sebelum turun dari katil.
Tulis dalam sebuah diari bila anda berasa lebih teruk – dan lebih baik. Selalunya terdapat pola harian dan terdapat waktu tertentu pada setiap hari untuk anda makan atau minum tanpa terengah-engah.
Cuba minum di antara hidangan jika anda berasakan sukar untuk minum dan hadkan minuman semasa makan. Pastikan anda minum dengan kerap – cuba menghisap ais kiub jika anda muntah air.
Dapatkan rehat yang secukupnya dan ambil masa rehat dari bekerja jika perlu. Tekanan dan keletihan boleh membuatkan mabuk kehamilan lebih teruk.
Hidulah buah lemon – bau sepotong buah lemon boleh mengurangkan loya anda. Tambahkan beberapa hiris buah lemon ke dalam teh ais atau air yang membuih.
Sediakan teh halia menggunakan akar yang disagat atau ambil sirap halia atau pil. Halia baik untuk melegakan perut dan mengurangkan loya. Walau bagaimanapun, halia perlu digunakan dalam kuantiti yang sederhana dan dengan berhati-hati – sebab ia tidak membantu semua orang.
Memakai gelang tangan acupressure atau mabuk laut – boleh didapati di farmasi dan kedai makanan kesihatan – boleh mengurangkan loya dan muntah dalam sesetengah wanita.
Vitamin B6 (piridoksina) atau multivitamin kehamilan boleh mengurangkan mabuk kehamilan. Jika anda mengambil vitamin semasa kehamilan, anda mungkin kurang mengalami simptom yang teruk. Periksa dengan doktor anda sebelum mengambil sebarang makanan tambahan semasa kehamilan.
Terapi semula jadi seperti aromaterapi (minyak limau nipis, lemon atau sitrus) atau homeopati boleh membantu anda – tetapi pergi ke pengamal yang berpengalaman dalam merawat wanita hamil.
Berbincang dengan seseorang yang memahami akan membantu anda. 
okey jom kita tengok set apa yg boleh diambil semasa alahan mengandung ini :



MEALSHAKE
 Hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga:
•    Sarapan segera yang berkhasiat
•    Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli
•    Hidangan segera untuk para atlet
•    Kudapan menarik pada bila-bila masa
•    Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium
Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.

Siapa yang sesuai mengambil Mealshake Shaklee ini?
  • Bayi bermula 1 tahun ke atas – sebagai multivitamin utk membantu pembesaran yang sihat dan kuat.
  • Kanak-kanak yang selalu sembelit
  • Kanak-Kanak yang kurang selera makan
  • Ibu menyusu yang mahu menguruskan badan
  • Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang
  • Mereka yang mengalami masalah untuk menelan vitamin dalam bentuk pil
  • Warga tua dan seisi keluarga

Kelebihan Meal Shakes Shaklee
  • membantu perkembangan minda dan IQ anak
  • menambah selera makan anak-anak
  • membantu masalah sembelit
  • mengatasi masalah selalu selsema dan asma
  • menambah berat badan bagi mereka yang terlampau kurus
Antara set yang mengandungi Meal Shakes :
Set Kanak-Kanak Cerdas : Meal Shakes + Omega Guard
Mighty 3 Gem : ESP + Meal Shakes + Performance Drink (persediaan untuk puasa supaya lebih segar




B-COMPLEX


Satu cara hebat untuk atasi Morning Sickness anda ialah Vitamin B Complex!!Kenapa B Complex bagus untuk atasi rasa loya anda? Kerana ianya mengandungi  Vitamin B6 yang telah terbukti boleh mengurangkan morning sickness anda.
Berita hebatnya ialah Shaklee B Complex lengkap dengan 8 jenis vitamin termasuklah Vitamin B6
Selain tu, Vitamin B penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik sama ada daripada segi kesihatan jantung, sintesis DNA, menguruskan tekanan apatah lagi dalam membina tenaga metabolisme. Ia juga lengkap kesemua 8 jenis vitamin B dengan formula asid folik dan biotin yang membantu membina darah. Vitamin B complex ini juga melawan kemurungan dan memberi mood yang baik.

Jadi, dapatkan vitamin B complex Shaklee sekarang untuk anda lebih sihat, bertenaga dan tiada lagi alahan teruk!

  


Peppermint-Ginger Plus


Mengalami alahan bagi ibu-ibu mengandung adalah perkara biasa, terutama sekali pada 3 bulan pertama.
Pelbagai jenis alahan yang dihadapi, ada sesetengah ibu tidak boleh makan, tidak boleh minum, malah ada yang hanya terbaring sahaja sepanjang hari kerana tidak mampu untuk membuat apa-apa.

Kini, ibu-ibu mengandung tidak perlu risau kerana, Peppermint-Ginger Plus Shaklee, mampu membantu anda mengharungi tempoh alahan tersebut.
 Perbezaan Peppermint-Ginger Plus Shaklee dengan pil-pil alahan lain di pasaran

Kerana kombinasi 4 jenis herba dari Barat dan Timur, dan dihasilkan di bawah prosedur standard dengan melalui penggunaan teknologi sains yang terkini. 
 Secara klinikalnya, ia sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah loya, gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman. Diperbuat daripada gabungan 4 bahan utama iaitu daun pudina, halia, adas dan cekur manis.
 Manfaat Utama Bahan-bahan Peppermint-Ginger Plus

  • Pudina : melegakan otot perut, ia mempunyai elemen penenang. membantu dalam penghadaman, mabuk laut/darat, membantu kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit-birit. Selain itu, ia melegakan kesan sampingan seperti muntah dan hilang selera makan yang timbul akibat kemeoterapi. Pudina merangsang peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang dijangkiti selsema. Perasaan sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan tetap fokus.
  • Halia : masyarakat Cina telah menggunakan halia lebih dari 2ribu tahun. Halia merangsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan. Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak.
  • Pokok Adas (Fennal) : orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan perut dan juga melegakan gejala flu. Ia juga dapat membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.
  • Cekur Manis (Anise) : digunakan oleh orang-orang Mesir purba untuk melegakan pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. Merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa, melegakan haba di musim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut.
Rekomendasi
  1. membantu penghadaman - 3 biji selepas makan
  2. mencuci usus dan perut - larutkan 3 biji Peppermint-Ginger Plus dan 10 biji alfalfa di dalam air panas suam dan diminum
  3. merawat sakit/masalah gastrik, nausea, batuk - 3-5biji delarutkan dalam air panas menjadi teh herba 
  4. kelegaan tekak, batuk dan sendawa - hisap 2 biji
Nak cuba ?

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


JOM TENGOK TESTIMONI CUSTOMER SAYA :


ALHAMDULILLAH....
  



hubungi saya : Pn.syai  (wassup / wechat / sms - 0176868706)
email : syai_cuters@yahoo.com
fb personal : syai akmar 
fb fanpage : Qq House Of Healthy 

Author

Ditulis Oleh Admin

Hi! Saya Syaidatul Akmar merupakan PENGEDAR SHAKLEE.Jika anda berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut berkaitan produk SHAKLEE, boleh terus Call saya di 017-6868706.

0 comments: