NUTRIFERON SHAKLEE

NUTRIFERON SHAKLEE

NutriFeron ™ yang dihasilkan oleh Shaklee adalah sebagai penggalak interferon di dalam badan manusia. Sebenarnya INTERFERON itu apa?? Jom kita tengok serba ringkas apa itu INTERFERON.


Apakah itu INTERFERON?

 Klik untuk lebih jelas


Interferon adalah barisan pertama di dalam badan kita bertindak sebagai benteng pertahanan terhadap jangkitan virus. Interferon akan bertindak balas apabila menyedari kehadiran musuhnya iaitu kehadiran patogen dalam bentuk virus, bakteria, parasit ataupun sel-sel tumor. Interferon akan berkomunikasi sesama sel-sel untuk mencetuskan pertahanan sisem imun yang menghapuskan patogen dan sel tumor. 

Interferon tergolong dalam kumpulan yang besar glyroproteins dikenali sebagai cytokins. Interferon antara lain nya berfungsi sebagai mengaktifkan sel-sel imun iaitu menjadi sel-sel pembunuh semulajadi.  
(sumber: Microbiology and Immunology On-Line)

Kadang-kala sistem imun badan kita tidak dapat berfungsi dengan baik iaitu tidak bertindakbalas sepenuhnya pada jangkitan-jangkitan yang menyerang. Banyak faktor yang menyebabkan sistem imun kita tidak berada pada tahap baik iaitu faktor tekanan  yang melampau ataupun sistem diet pemakanan yang tidak betul atau tidak sesuai. 

Pada tahun 1950-an, saintis mula mencari cara bagaimana badan melindungi dirinya daripada virus, yang membawa kepada penemuan interferon, suatu protein semulajadi yang mencetuskan sistem imun badan untuk menyerang mikrob penceroboh dan merangsang keupayaan sistem daya tahan badan untuk melancarkan suatu gerak balas imun. Pengeluaran interferon dalam badan kini boleh dirangsang secara semulajadi pada individu yang sihat melalui tambahan diet baru yang dipanggil NutriFeron ™ .



 Beliau telah menetap bahawa ekstrak daripada 4 tumbuhan iaitu biji labu, bunga safflower, Honeysuckle Jepun dan biji Plantago. 4 tumbuhan yang hebat ini mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh. Formulanya yang digunakan adalah semulajadi, selamat, tulen dan berkesan. 



 

Fungsi-fungsi 4 jenis tumbuhan sebagai interferon:-

  1. Biji Labu – meransang pengeluaran interferon semulajadi dalam tubuh badan, menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser
  2. Biji Plantago – mengandungi polikasarida yang mengaktifkan sel-sel imun.
  3. HoneySuckle Jepun – menentang pencerobohan virus dan kuman
  4. Bunga Safflower – menghasilkan dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman.

Kelebihan Nutriferon:-

  1. Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari iaitu meransang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh.
  2. Untuk melawan kanser dan tumor iaitu nutriferon mengandungi polisakarida yang meransang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan sel-sel kanser dan tumor.
  3. Melindungi daripada influenza iaitu dengan mengimbangi respon alergi persekitaran dan pencemaran, melindungi daripada virus, mikrob termasuk selesema, flu, alergi dan inflamasi.
  4. Meringankan tekanan dan kelesuan
  5. Mengurangkan infeksi oleh pesakit-pesakit Hepatitis B & C seperti mengurangkan ketidakselesaan iaitu kembung perut, mual,muntah dan sebagainya.

Dapatkan NutriFeron ™ dengan harga promosi daripada saya.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

 

Author

Ditulis Oleh Admin

Hi! Saya Syaidatul Akmar merupakan PENGEDAR SHAKLEE.Jika anda berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut berkaitan produk SHAKLEE, boleh terus Call saya di 017-6868706.

0 comments: